2021-04-09 08:00Nyheter

AB Karl Hedin ny huvudsponsor i Rimbo HK

Platschefer från AB Karl Hedin träffar representant från Rimbo HK.Platschefer från AB Karl Hedin träffar representant från Rimbo HK.

Samarbetet med Rimbo HK passar väldigt naturligt in i vår strategi där de lokala orternas kompetens och närvaro är drivkraften i verksamheten. Vi vill lyfta och pusha för det lokala vilket helt stämmer överens med hur föreningen jobbar.

Rimbo HK är en klubb med stort hjärta, fin ungdomsverksamhet och många eldsjälar som brinner för både klubben och orten. - Christian Fryklund, Marknadsansvarig AB Karl Hedin Bygghandel

Förväntningarna inför kommande Allsvenska säsong är naturligtvis stora då både vi och Rimbo HK vill stärka våra positioner. På AB Karl Hedin känner vi oss trygga i att samarbetet kommer ge effekt både lokalt i Rimbo och Norrtälje men också i hela kedjan.

AB Karl Hedin är en av Sveriges ledande privatägda träkoncerner. Vi är stolta över att stå för trygghet, lokal närvaro, hög kvalitet, kompetent personal och brett utbud, samtidigt som vi värnar om både människorna och naturen på de orter där vi verkar. Idag är vi ca 1000 medarbetare och omsatte ca 5 miljarder kronor under 2020. Med full kontroll på hela kedjan, från egen skog till sågverk, emballagefabriker och egen bygghandel, eller som vi säger - från planta till planka.