2021-03-26 09:00Nyheter

AB Karl Hedin Bygghandel - ny stolt sponsor av Degerfors IF

Platschefer från AB Karl Hedin Bygghandel träffar respresentant för Degerfors IF. Platschefer från AB Karl Hedin Bygghandel träffar respresentant för Degerfors IF.

Samarbetet med Degerfors IF ser vi som ett spännande projekt som naturligt passar in i vår strategi där de lokala orternas kompetens och närvaro är drivkraften i verksamheten.
Att få vara en del av en Allsvensk satsning är naturligtvis mycket inspirerande och vi kommer tillsammans med Degerfors jobba hårt och med stolthet för att stärka våra varumärken.

Förväntningarna inför en säsong i högsta serien är naturligtvis inspirerande men också ovissa. Vi är väl medvetna om att konkurrensen är oerhört mycket tuffare och att kraven på hela organisationen ökar. Som nykomling kan man alltid överraska och plocka viktiga poäng redan i säsongsinledning vilket kan bli avgörande.

På AB Karl Hedin känner vi oss trygga i att Degerfors har det som krävs för att vidareutveckla spelet till en högre nivå och därmed säkra fortsatt spel i Allsvenskan.
Placering: 11

Om AB Karl Hedin

AB Karl Hedin Bygghandel finns idag på 47 orter från Östersund i norr till Trollhättan i söder. Med närmare 500 anställda och en omsättning om drygt 3 miljarder är bygghandeln den största och mest expansiva delen i koncernen AB Karl Hedin.  Varje butik är anpassad efter de lokala förutsättningar som råder på varje ort. Det gäller både sortiment och unika kundlösningar. Gemensamt för alla butiker är den höga kvalitén och långsiktigheten du ser när du tittar på våra produkter. Virket du köper kommer ofta från vår egen skog, våra egna sågverk och vår egen förädling.  Bergslagspanel är ett exempel på ett av våra egna varumärken där vi har kontroll på träflödet och kvaliteten i alla led. Även när vi säljer andras varumärken gäller också höga kvalitetskrav. Hos oss handlar både proffs och hemmabyggare.