2023-12-18 11:00Pressmeddelande

Ny platschef för AB Karl Hedin Bygghandel i Rimbo

Robert Åberg, Platschef AB Karl Hedin Bygghandel RimboRobert Åberg, Platschef AB Karl Hedin Bygghandel Rimbo

AB Karl Hedin Bygghandel är glada att meddela att Robert Åberg har utsetts till ny platschef för bygghandeln i Rimbo.

Robert tillträder sin nya tjänst den 1 januari 2024 och kommer att ansvara för den dagliga verksamheten, personalen och kundrelationerna på bygghandeln.

Robert har en gedigen erfarenhet av bygghandel sedan 1992 och sedan 2016 inom företaget. Han har tidigare arbetat som säljare och platschef i Norrtälje där han har drivit projekt för att öka kundnöjdheten, effektivisera processerna och utveckla medarbetarna. Robert har även en bakgrund som chef över ett sågverk och hyvleri samt har genomgått företagsledarutbildning vid Pareto 80/20.

• Vi är mycket nöjda med att se Robert som vår nya platschef i Rimbo. Han har en gedigen erfarenhet inom kundservice och ledarskap, samt ett stort intresse för byggbranschen. Vi tror att han kommer att bidra till att stärka vår position som en lokal och personlig bygghandel med ett brett sortiment av kvalitetsprodukter, säger Peter Pilö, regionansvarig inom AB Karl Hedin Bygghandel.
  • Jag ser fram emot min nya position inom AB Karl Hedin Bygghandel. Det är ett spännande företag med en lång historia och en familjär kultur. Jag hoppas kunna använda min erfarenhet och kunskap för att fortsätta utveckla bygghandeln och skapa ännu bättre service och värde för våra kunder i Rimbo med omnejd, och speciellt roligt för mig då jag är född och uppvuxen i bygden, säger Robert Åberg.

AB Karl Hedin Bygghandel är en del av AB Karl Hedin-koncernen, som är en av Sveriges ledande privatägda träkoncerner. AB Karl Hedin Bygghandel erbjuder ett marknadsledande byggsortiment – från grundläggning till fasad, tak och interiörprodukter – samt egentillverkade kvalitetsprodukter som stommar, takstolar och paneler. Kedjan har 50 butiker från Östersund i norr till Trollhättan i söder och fler är planerade.

Peter Pilö
Regionsamordnare