2023-10-30 05:00Pressmeddelande

Ny butiksansvarig för AB Karl Hedin Bygghandel

Erik Liss, butiksansvarig AB Karl Hedin BygghandelErik Liss, butiksansvarig AB Karl Hedin Bygghandel

AB Karl Hedin Bygghandel är glada att meddela att Erik Liss har utsetts till ny butiksansvarig för kedjan.

Med gedigen erfarenhet av kundservice och ledarskap i sin tidigare roll som platschef vid AB Karl Hedin Byghandel i Borlänge har Erik drivit projekt för att öka kundnöjdheten, effektivisera processerna och utveckla medarbetarna. Han har dessförinnan nästan 20 års erfarenhet inom dagligvaruhandeln, en examen som marknadsekonom på IHM Business School samt en kandidatexamen som beteendevetare med inriktning psykologi från Högskolan Kristianstad.

• Vi är mycket nöjda med att se Erik som vår nya butiksansvarig. Han har en gedigen erfarenhet inom säljprocesser och framför allt inom detaljhandeln med fokus på butiksförsäljning, samt att han varit platschef hos oss och fått erfarenhet inom försäljning av byggmaterial. Vi tror att han kommer att bidra till att stärka vår position som en lokal och personlig bygghandel med ett optimerat sortiment av kvalitetsprodukter, säger Henrik Hammargren, vice vd för AB Karl Hedin Bygghandel.
  • Jag ser fram emot min nya position inom AB Karl Hedin Bygghandel, säger Erik.
    Som jag ser det finns det stor potential inom området butik. Både hur vi jobbar med befintliga leverantörer och sortiment samt hur vi kan jobba vidare mot att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Jag kommer att jobba för att alla våra anläggningar – stora som små - ska få så bra förutsättningar som möjligt.

Erik tillträdde sin nya tjänst den 1 september 2023 och ansvarar nu för den strategiska utvecklingen av butikerna inom bygghandeln.

AB Karl Hedin Bygghandel är en del av AB Karl Hedin-koncernen, som är en av Sveriges ledande privatägda träkoncerner. Med ca 500 anställda och en omsättning kring 4 miljarder kronor under 2022 erbjuder AB Karl Hedin Bygghandel ett marknadsledande byggsortiment – från grundläggning till fasad, tak och interiörprodukter – samt egentillverkade kvalitetsprodukter som stommar, takstolar och paneler. Kedjan har 50 butiker från Östersund i norr till Trollhättan i söder och fler är planerade. För mer information se: www.abkarlhedin.se

Henrik Hammargren
Vice VD