2024-04-23 04:00Pressmeddelande

AB Karl Hedin och Bjelin inleder nytt samarbete

AB Karl Hedin får tillgång till hela Bjelins sortiment av Woodura Planks 3.0AB Karl Hedin får tillgång till hela Bjelins sortiment av Woodura Planks 3.0

Trähandelskoncernen AB Karl Hedin har ingått ett nytt partnerskap med Golvföretaget Bjelin, som innebär att AB Karl Hedin har tillgång till hela Bjelins sortiment av Woodura Planks 3.0.

AB Karl Hedin har tidigare sålt Bjelins produkter, men det är först nu som parterna har satt ett avtal. Tillverkade med den revolutionerande Woodura®-teknologin, som utvecklats av Bjelins systerbolag Välinge Innovation, är dessa härdade trägolv tre gånger starkare än traditionell parkett, samt mer hållbara. Golven är även utrustade med det vattentäta golvlåset 5G Dry®, som gör golven ännu tåligare.

”Vi är glada och stolta över samarbetet med ett så anrikt företag”, säger Bjelins försäljningschef Fredrik Hammarsten. ”AB Karl Hedin har mer än 50 anläggningar i norra och mellan-Sverige, så vi ser många fantastiska möjligheter. Båda parter är jättenöjda.”

”Vi vill stå för trygghet, lokal närvaro, hög kvalitet och ett brett utbud”, säger Johan Davidsson, Inköpare av byggmaterial och trävaror för AB Karl Hedin Bygghandel. ”Att nu ha tillgång till hela Bjelins sortimentet Woodura Planks 3.0 gör att vi effektivt kan möta våra kunders varierande behov och skapa utrymmen som både imponerar och fungerar optimalt.”

Detta partnerskap markerar början på en ny spännande resa som kombinerar innovation och expertis inom högkvalitativa golv. Tillsammans strävar båda parter efter att erbjuda den svenska marknaden enastående kvalitet, mångsidighet och service.

Head of Marketing
Ellinor Persson