2024-06-19 11:30Pressmeddelande

AB Karl Hedin Bygghandel tecknar avtal för ny butik i Knivsta

AB Karl Hedin Bygghandel - Fasad med logotyp AB Karl Hedin Bygghandel - Fasad med logotyp

AB Karl Hedin Bygghandel har tecknat avtal för uppförandet av en ny butik i Knivsta. Samarbetet som sker med HMB Construction markerar en spännande övergång från att vara leverantör till att även vara beställare.

Efter en konkurrensutsatt upphandling valdes HMB som den bästa totallösningen för projektet som ska mynna ut i att kunna välkomna både proffskunder och konsumenter till vår 52:a bygghandelsanläggning den 1 maj 2025.

"Vi är mycket nöjda med valet av HMB som samarbetspartner. Deras kompetens och erfarenhet kommer att bidra till att vi får en modern och funktionell butik, säger Henrik Hammargren Vice VD AB Karl Hedin Bygghandel

"Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med AB Karl Hedin Bygghandel och leverera en högkvalitativ anläggning. Det är ett spännande projekt som vi är stolta över att vara en del av, avslutar Johan Rosenqvist Avdelningschef HMB Construction AB

Henrik Hammargren
Vice VD