2024-04-08 13:00Pressmeddelande

AB Karl Hedin Bygghandel förbättrar spårbarheten för leveranser

Alrik är en intuitiv logistikplattform för byggmaterialhandlare och deras kunder.Alrik är en intuitiv logistikplattform för byggmaterialhandlare och deras kunder.

AB Karl Hedin Bygghandel är stolta att meddela ett nytt samarbete med Alrik, en innovativ och snabbfotad partner inom transportplanering för bygghandelsbranschen.

Alrik har revolutionerat logistiklösningar för byggmaterialleverantörer, bland annat genom att låta mottagaren följa pågående leveranser via track-and-trace länkar i en mycket effektiv och intuitiv plattform. Med Alrik samlas all logistik, kostnadsrapporter och utsläppsdata på ett ställe vilket skapar en enklare vardag för anläggningschefer, logistiker och säljare.

AB Karl Hedin Bygghandel är en ledande aktör inom byggmaterial och trävaror som länge varit känd för sin högkvalitativa service och sitt engagemang för kundernas behov. Genom samarbetet ser man fram emot att kunna erbjuda enastående service och pålitliga leveranser till både proffs- och privatkunder.

• Vi är mycket entusiastiska över samarbetet där vår tjänst kommer förbättra kundupplevelsen och skapa effektiv transportplanering. AB Karl Hedin kan erbjuda sina kunder den bästa logistiken vilket resulterar i ökad produktivitet på byggarbetsplatserna. Dessutom kan kunderna enkelt få tillgång till utsläppsdata för sina transporter. Denna information blir allt viktigare, berättar Axel Enblad, produktchef och grundare på Alrik.
  • Alrik och deras innovativa lösningar är bra exempel på tjänster som ger mervärde för våra kunder och ger oss tillförsikt att kunna fortsätta leverera högkvalitativa produkter på ett effektivare sätt avslutar Robin Eriksson, administrativ chef för AB Karl Hedin Bygghandel.

Läs mer på: www.alrik.com

Administrativ chef