2023-09-20 05:00Pressmeddelande

AB Karl Hedin Bygghandel erbjuder fler betalningssätt i samarbete med Resurs

AB Karl Hedin Bygghandel - Fasad med logotyp AB Karl Hedin Bygghandel

AB Karl Hedin Bygghandels ambition är att kunna erbjuda sina kunder möjligheten att planera sina köp och ta smartare beslut för sin plånbok. För att förverkliga detta har nu AB Karl Hedin Bygghandel valt Resurs som strategisk samarbetspartner inom finansieringslösningar för privatkunder.

AB Karl Hedin Bygghandel vill erbjuda sina kunder möjligheten att bygga och renovera kostnadseffektivt och långsiktigt. Att kunna planera sina köp och betalningen av dessa är en viktig del i detta erbjudande som ligger helt i linje med kedjans koncept "En bra deal" som fokuserar på ett bra erbjudande på byggmaterial för hela projektet.

Samarbetet mellan AB Karl Hedin Bygghandel och Resurs inleds med ett nytt betalalternativ - AB Karl Hedin-kontot - som möjliggör delbetalning av köp upp till
100 000 kr. Inom kort kommer ännu en förmånlig finansieringslösning för större köp att presenteras. Idag har AB Karl Hedin Bygghandel 50 butiker i Sverige och fler är planerade.

– Genom samarbetet med Resurs kan vi erbjuda en delbetalningsmodell som är mycket flexibel för våra kunder, säger Robin Eriksson, Administrativ chef på AB Karl Hedin Bygghandel.

– Vi är mycket glada över samarbetet med Karl Hedin Bygghandel och ser fram emot att kunna erbjuda finansieringslösningar som bidrar till ökad kundnöjdhet och fler konverteringar, säger Andreas Andersson, Commercial Director Corporate för Sverige på Resurs.

AB Karl Hedin är en av Sveriges ledande privatägda träkoncerner. Vi är stolta över att stå för trygghet, lokal närvaro, hög kvalitet, kompetent personal och brett utbud, samtidigt som vi värnar om både människorna och naturen på de orter där vi verkar. Med full kontroll på hela kedjan, från egen skog till egna sågverk och egen bygghandel, eller som vi säger - från planta till planka. Verksamhetsområden: • Råvara från skogarna i Bergslagen som försågas och förädlas lokalt till framförallt byggprodukter och specialemballage. • Sågverk i Sverige och via dotterbolag i Estland som förädlar råvaran. • Bygghandeln som i huvudsak förmedlar byggvaror på den svenska marknaden via den egna bygghandelskedjan. • Emballage med produktion som är inriktad på specialemballage av trä till de större regionala exportindustrierna. För mer information se: www.abkarlhedin.se

Administrativ chef
Robin Eriksson