2024-02-29 10:44Pressmeddelande

Stort intresse för AB Karl Hedins evenemang Hedinvasan

Glada miner från deltagare i årets upplaga av Hedinvasan. Glada miner från deltagare i årets upplaga av Hedinvasan.

AB Karl Hedin Bygghandel är stolta att meddela att det populära evenemanget Hedinvasan har genomförts för 12:e gången. I samband med Vasaloppets Öppet Spår samlades ett 70-tal deltagare, varav de flesta var kunder.

Hedinvasan är en fantastisk möjlighet för skidentusiaster att utmana sig själva på den klassiska 90-kilometerssträckan. Samtidigt som deltagarna åker genom den vackra naturen och känner historiens vingslag passerar de välkända Vasaloppskontroller på vägen ner till målportalen i Mora, glatt påhejade av funktionärer.

Vi tackar alla deltagare, kunder och anställda som gjorde årets Hedinvasan till en minnesvärd och framgångsrik händelse. Tillsammans ser vi fram emot många fler år av gemenskap, utmaningar och glädje säger Janne Eriksson som förutom att arrangera detta engagemang jobbar inom affärsutveckling riktad mot trävaror inom AB Karl Hedin Bygghandel.

Om AB Karl Hedin

AB Karl Hedin är en av Sveriges ledande privatägda träkoncerner. Vi är stolta över att stå för trygghet, lokal närvaro, hög kvalitet, kompetent personal och brett utbud, samtidigt som vi värnar om både människorna och naturen på de orter där vi verkar. Med full kontroll på hela kedjan, från egen skog till egna sågverk och egen bygghandel, eller som vi säger - från planta till planka.

Verksamhetsområden:
• Råvara från skogarna i Bergslagen som försågas och förädlas lokalt till framförallt byggprodukter och specialemballage.
• Sågverk i Sverige och via dotterbolag i Estland som förädlar råvaran.
• Bygghandeln som i huvudsak förmedlar byggvaror på den svenska marknaden via den egna bygghandelskedjan.
• Emballage med produktion som är inriktad på specialemballage av trä till de större regionala exportindustrierna.

För mer information se: www.abkarlhedin.se

Jan Eriksson
Affärsutveckling Trävaror