2020-11-18 08:19Nyheter

Nytt nummer av Byggmagazinet

Årtiondets första nummer av Byggmagazinet med stort fokus på framtiden.

Byggbranchen tar hela tiden stadiga kliv mot förbättrade, förädlade och mer miljövänliga material och verktyg. Vi kan dessutom se en stor trend hos kunden, där många är villiga att betala mer för en bättre produkt.

Redan på tidigt 2000-tal presenterade vi en ytterpanel som är både grundmålad och mellanstruken redan i fabrik – Bergslagspanelen. Just nu tittar vi på möjligheterna att förbättra denna fantastiska panel.

Att möta våren och sommaren på en soluppvärmd altan är mångas dröm. I det här Byggmagazinet presenterar vi vår nya Premiumtrall med friskkvist istället för svartkvist, som riskerar att torka och lossna. Allt för ett vackert och hållbart bygge även många år i framtiden.

När vi pratar om framtidens förädlade material måste vi självklart lyfta Bergslagsstommen, en sådan fantastisk produkt borde både hemmabyggare och proffs testa, det hälsar våra kunder som provat. Stommen är färdigkapad och numrerad redan vid leverans, vilket gör monteringen snabbare och smidigare. Förädling, förfining och fantastiskt säger vi!

Fantastiskt är det också att fler och större projekt byggs i trä, som är ett förnybart material med två kretslopp, till skillnad från andra byggmaterial. Träet kan gå från byggnad till emballage, till papper som till sist förbränns för att skapa energi. Energin är då klimatneutral – det är inkapslad solenergi. Hur smart och klimatsmart som helst! Och Peter Pilö, säg bara en tid och plats, the game is on!

Läs Byggmagazinet online här: https://www.abkarlhedin.se/

AB Karl Hedin är en av Sveriges ledande privatägda träkoncerner. Vi är stolta över att stå för trygghet, lokal närvaro, hög kvalitet, kompetent personal och brett utbud, samtidigt som vi värnar om både människorna och naturen på de orter där vi verkar. Idag är vi ca 1000 medarbetare och beräknas omsätta 5 miljarder kronor under 2020. Med full kontroll på hela kedjan, från egen skog till egna sågverk och egen bygghandel, eller som vi säger - från planta till planka.